Jsou reklamní hrnky dobrým propagačním materiálem?

Jsou reklamní hrnky dobrým propagačním materiálem?


Asi není nikdo, kdo by si nevařil během dne kávu či čaj. Pijeme je ráno či během dne pro povzbuzení, čaje nám pak pomáhají při nemoci. Je však jasné, že do sklenice je kvůli jejich vysoké teplotě nalít většinou nemůžeme – sklo by prakticky okamžitě prasklo. Proto používáme pro jejich pití hrnky a hrníčky. Každá domácnost jich má doma většinou větší množství, než skutečně potřebují, a tak není divu, že se toho firmy rozhodly využít. Jednoduše řečeno, začaly vyrábět jako propagační předměty i reklamní hrnky, na kterých najdeme logo a jméno firmy, často s vtipným obrázkem, který má upoutat naši pozornost. Leckdy se pak tyto prodávají i v obchodech se suvenýry.

umyté hrnky

Je však otázkou, zda se skutečně jedná o tak dobrý marketingový tah, jak to na první pohled vypadá. Ačkoliv totiž hrnky používáme běžně, pravdou je, že i zde existují pro marketingové oddělení určité nevýhody, kterých si šéfové často nejsou vědomi. Přitom vychází ze samotné podstaty využívání hrnků a cíle marketingových předmětů. Je jasné, že hlavním důvodem, proč propagační předměty vůbec existují, je jednak udržení stávajících zákazníků tím, že jim dáme něco, co jim nás bude připomínat, a zároveň přilákání nových tím, že uvidí své příbuzné či přátele, jak používají věc se jménem dané firmy.

kuchyně s hrníčky

A to vše je samozřejmě logické, ovšem u hrníčků těžko dosažitelné. V první řadě je pravdou, že je používáme většinou jen v soukromí domova, kde jej nevidí nikdo jiný než členové rodiny. Rozhodně tedy nové zákazníky nepřiláká. A pokud jde o připomínku, tak pokud jej nebudeme používat, pak nám ani nic připomínat nebude. Ovšem když z něj budeme pít denně, pak jej také budeme denně mýt, což znamená, že potisk na něm velmi brzy vybledne, zvláště pokud jej budeme mýt v myčce. Nebude pak dlouho trvat, a hrneček bude nakonec čistě bílý, a nic nebude připomínat, že se jednalo o reklamní předmět.